راهکارهای طبیعی برای داشتن مژه های طبیعی و سالم
تاریخ : دو شنبه 17 دی 1397
نویسنده : سهند فرهادی

مراقبت روزانه از مژه‎ها به اندازه‎ قابل توجه ی در زیبایی هر فردی مهم است. مژه‎ها یکی از چشم ‎گیرترین جزء صورت محسوب می‎شوند. روش های مصنوعی زیادی برای تقویت و بلند نشان دادن مژه ها وجود دارد . از جمله این روش ها استفاده از ریمل و مژه مصنوعی می باشد. یک سری روش طبیعی برای مراقبت و داشتن مژه های طبیعی و سالم وجود دارد که می توان با این ترفند های طبیعی مژه های زیبا داشت.

چای سبز

از خواص سودمند چای سبز، در رشد مژه ها و داشتن مژه های بلند و جذاب می باشد. برای استفاده از چای سبز یک توپ پنبه را در چای فرو ببرید و آن را روی مژه ها بمالید. چای سبب تحریک رشد و کمک به تمیز کردن فولیکول ها می شود، به طوری که باعث رشد قابل ملاحظه ای در مو و مژه ها می شود.

چایی سبز برای تقویت مزه

برس زدن مژه ها

تحریک رشد و ترویج ضربه های سالم به وسیله مسواک زدن به مژه ها دو بار در روز با استفاده از شانه های مژه و ابرو و یا حتی مسواک زدن به مژه ها کمک می کند تا روغن های طبیعی در طول ضربه در بین مژه ها توزیع شود تا بتواند باعث تقویت و پرپشتی مژه ها شود.روغن زیتون، در مدت زمان استفاده مداوم باعث حفظ مژه ها می شود.

برس زدن مژه

روغن زیتون لیمو

روغن زیتون، در مدت زمان استفاده مداوم باعث حفظ مژه ها می شود. همچنین می توانید خواص در حال حاضر روغن زیتون را با اضافه کردن اسانس لیمو، به یک عامل ضد عفونی کننده طبیعی و ضد میکروبی در مژه ها افزایش دهید. اگر اسانس لیمو ندارید، می توانید پوست لیمو را در روغن زیتون رنده کنید و تا چند روز در روغن قرار دهید. مخلوط روغن لیمو و روغن زیتون را روی مو و مژه های خود در هنگام قرار دهید و صبح آن را از روی مژه ها رفع کنید.

روغن زیتون و رشد مژه

رژیم غذایی مناسب

شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی سالم که حاوی پروتئین و ویتامین ها است، در رشد و تقویت مژه های خود شریک شوید. غذاها مانند ماهی، تخم مرغ، لوبیا و ماست همه گزینه های خوبی هستند که می توانند به رشد طبیعی و سالم مژه ها کمک کنند. پروتئین سویا نیز برای شبیه سازی رشد مژه ابرو و موها مفید است.

رژیم غذایی مناسب

 سرم مژه نارگیل

نکته نهایی که در واقع منحصر به فرد است سرم ضخیم شدن مژه نامیده می شود. تقریبا فقط روغن نارگیل و قطره ای از اسانس را می توان سرم ضخیم شدن مژه نامید. روغن نارگیل اسیدهای چرب مفید که درون خود دارد می‌تواند به رشد و تقویت مژه ها کمک کند. روغن نارگیل و کمی اسانس و یا روغن ضروری اسطوخودوس می تواند سرم معجزه تقویتی به وجود بیاورد.  
 
سرم نارگیل برای رشد مژه

برای ساخت آن، به سادگی یک بطری غلتکی کوچک با روغن نارگیل شکسته شده پر کنید و یک قطره اسانس اسطوخودوس را در بالای آن اضافه کنید. کلاه غلتکی را جایگزین کنید و به آرامی تکان دهید. برای استفاده از آن، به آرامی مخلوط را بر روی مژه های خود قرار دهید. استفاده از دست های پاک برای ماساژ سرم بسیار مهم است. مراقب باشید که آن را در چشم خود نریزید.





|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید